لوگوی دیجی هنگ
مشکلات یخچال فریزر امرسان

مشکلات یخچال فریزر امرسان

تعمیرات لوازم خانگی
۰۹۱۲۹۵۴۱۶۵۰☎

همه لوازم برقی پس از مدتی دچار مشکلات کوچو بزرگ زیادی می‌شوند که شناسایی این مشکلات توسط کارشناسان و نمایندگی های معتبر این محصولات، می‌تواند به راحتی در رفع آن ها به شما کمک کند.

شرکت امرسان از شرکت های معتبر تولید یخچال در ایران می‌باشد که از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را در ایران آغاز نموده است.

این شرکت با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا تا حد زیادی توانسته است سلیقه مخاطبین خود را تامین نماید و با خدمات پس از فروش و گارانتی های معتبر رضایت مشتریان را جلب نماید.

گارانتی های یخچال امرسان سه ساله و وارانتی های آن ده ساله می‌باشد ولی در بهترین برندها هم ممکن است با استفاده نادرست مشکلاتی بروز پیدا کند که ما در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه » تعمیر یخچال با قیمت مناسب و گارانتی معتبر توسط بهترین تعمیرگار یخچال در تهران

یخچال فریزر امرسان

علت بوق زدن یخچال فریزر امرسان

گاهی برایتان پیش می‌آید که یخچال فریزر شما بدون هیچ مشکلی سال ها کار کرده اما ناگهان متوجه می‌شوید که صدای بوق ممتدی از یخچال فریزر به گوش می‌رسد.

بدون این که وقفه ای در عملکرد یخچال شما به وجود آمده باشد. در این صورتاحتمالا دمای داخل یخچال شما بیش از اندازه بالا رفته است.

این مشکل به راحتی و بدون صرف هیچ هزینه ای برطرف می‌شود. ممکناست دلایل مختلفی برای این مشکل وجود داشته باشد.

یکی از اولین مواردی که باید مورد بررسی قرار گیرد ترموستات یخچال است. ترموستات وسیله ای است که هر زمان لازم باشد با خاموش و روشن کردن کمپرسور سیستم برودتی یخچال را تنظیم می‌کند.

وقتی دمای داخل یخچال بالا رفته باشد احتمالا این وسیله وظیفه خود را به درستی انجام نداده است. حالا ممکن است برق دستگاه نرسیده باشد که این موضوع به راحتی با چک کردن لامپ داخل یخچال قابل تشخیص است.

همین طور شنیده نشدن صدای موتور یخچال نیز از دلایل اطمینان از این موضوع است. در کنار صفحه نمایش یک نشانگر نیز وجود دارد که با بررسی آن می‌توانید از ورود برق به یخچال مطمئن شوید.

دومین دلیل بالا رفتن دمای داخل یخچال و در نتیجه به گوش رسیدن صدای بوق باز ماندن درب یخچال به مدت طولانی است حتی ممکن است در یخچال بسته باشد ولی وجود یک شکاف یا برامدی در لاستیک در باعث ورود هوای گرم به یخچال شده باشد.

برای این که مطمئن شوید این مشکل وجود دارد یا خیر یک تکه کاغذ را بین لاستیک و بدنه یخچال بگذارید. اگر کاغذ به راحتی خارج شد مطمئن شوید که دلیل ورود هوای گرم چفت نبودن لاستیک با بدنه یخچال است.

دلیل دیگر آلارم باز بودن درب یخچال امرسان یخ زدن اپراتور آن می‌باشد. وقتی اپراتور با یخ پوشیده می‌شود، هوای فن قابل جابجایی و خنک کردن داخل یخچال نخواهد بود.

برای اطمینان از بروز این مشکل بعد از رعایت احتیاط در تمام جوانب ابتدا از درست بودن کار کمپرسور مطمئن شوید و بعد از برداشتن پوشش اپراتور از یخ زدگی آن اطمینان حاصل کنید و اگر روی اپراتور یخ زده بود بدانید که مشکل از سیستم دیفرات یخچال است.

علت بوق زدن یخچال فریزر امرسان

سنسور دیفراست یخچال امرسان

در گذشته یخچال ها دچار مشکل برفک سازی بودند به این صورت که چون فاقد سنسور دیفراست بودند هوای گرم در هنگام باز شدن در یخچال وارد یخچال می‌شد.

که به مرور باعث ایجاد برفک های ضخیمی می‌گردید که عملکرد یخچال را دچار مشکل می‌نمود. اما امروزه شرکت های سازنده یخچال با نصب سیستم دیفراست از ایجاد برفک در یخچال جلوگیری می‌کنند.

این مشکل فقط از نفوذ هوای گرم به یخچال نبود بلکه ممکن است وقتی غذایی داخل یخچال گذاشته می‌شود دارای رطوبت هم باشد که این رطوبت در فرایند سرد سازی تبدیل به برفک می‌شود.

سنسور دیفراست یخچال امرسان

محل نصب سنسور دیفراست یخچال امرسان

وقتی رطوبت رد یخچال شروع به سرد شدن و برفک سازی میکند و این برفک بیش تر از حالت استاندارد باشد توسط سنسور دیفراست شناسایی می‌شود.

این حالت توسط همین سنسور به برد اطلاع داده می‌شود، دراین جا برد به هیتر دیفراست دستور گرم شدن می‌دهد تا برفک ها کم کم ذوب شوند.

وقتی شرایط به حالت طبیعی برگشت سنسور ها به برد اطلاع می‌دهند تا برد هیتر را متوقف کند و یخچال اسیبی نبیند و فرایند خنک کردن همچنان ادامه یابد. از آن جا که وظیفه سنسور اندازه گیری دمای هیتر المنت در هر لحظه در یخچال است پس در مجاورت هیتر قرار دارد.

افزایش بیش از حد دمای هیتر باعث می‌شود که دیفراست به اپراتور خبر دهد تا عملیات گرم کردن را متوقف کند و برعکس.

به همین دلیل باید در کنار هیتر باشد تا به راحتی با هیتر هم دما باشد. دستگاه دیفراست همراه با قطعات آن در یک کاور قرار دارند که شامل سنسور دیفراست ( ترمودیسک )، ترمو فیوز و المنت می‌شود. این کاور در پشت یخچال و انتهاب کابین فریزر قرار دارد.

محل نصب سنسور دیفراست یخچال امرسان

تنظیمات یخچال امرسان مدل nrf2060d

برای ان که یخچال فریزر امرسان عمر بیشتری داشته باشد و عملکرد بهتری در مدت استفاده داشته باشد بهتر است جای مناسبی برای یخچال انتخاب شود.

این موضوع هم به مکان قرار گرفتن آن مربوط می‌شود و هم به مجاورت آن با وسایل دیگر. یعنی یخچال باید کمی از وسایل دیگر فاصله داشته باشد.

ضمنا از قرار دادن وسایل مرطوب مثل شیر آب و وسایل گرمازا مثل اجاق گاز و آبگرمکن در مجاورت آن خودداری شود.

برای تراز کردن یخچال امرسان مدل nrf2060d باید از غلتک تراز یا پایه تراز آن استفاده کرد.

در تنظیمات این مدل یخچال امرسان باید با چند دکمه روی یخچال آشنا شوید :

دکمه Power : دکمه ای که خاموش و روشن کردن یخچال را کنترل می‌کند.

دکمه Mute : دکمه ای که در صورت باز بودن در یخچال برای مدت طولانی وقتی صدای بوق ممتد شنیده می‌شود با فشردن آن می‌توانید صدا را تا ۴ دقیقه قطع کنید.

دکمه Temp : وسیله ای برای تنظیم دما در یخچال است.

دکمه Eco: دکمه ای برای قرار دادن یخچال در حالت بهینه است در صورتی که بخواهید از این حالت خارج شوید باید کلید Temp را بفشارید.

تنظیمات یخچال امرسان مدل nrf2060d

تنظیمات یخساز یخچال امرسان

همان طور که می‌دانید در یخچال هایی که دارای سیستم یخساز هستند آب از طریق یک شلنگ کوچک از شیر آب خانه به پشت یخچال و شیر ورودی آب یخچال وارد می‌شود.

این آب وقتی دمای یخچال مناسب یخسازی شد از طریق لوله های کوچکی تا سینی یا قالب یخساز می‌رسد و هنگامی که قطعات یخ آماده شدند از سینی به سطل یا مخزن یخ ریخته می‌شوند.

این کار تا زمانی ادامه دارد که سطل یخ پر شود و اینجا فرایند یخ سازی به طور خودکار متوقف می‌شود.

حالا با فشردن دکمه یخ و به دنبال آن فشار بر اهرم دیسپنسر سوییچ یخساز فعال می‌شود و تیغه چرخشی سبب خارج شدن یخ ها به شکل انتخاب شده می‌گردد.

برای انجام این فرایند ابتدا باید از اتصال شیر آب به یخچال مطمئن شوید و سپس دکمه روشن کردن دستگاه یخساز را فعال کنید. در صورت به وجود آمدن مشکل موقتی برای یخساز کافیست دکمه ریست را فعال کنید.

تنظیمات یخساز یخچال امرسان

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، لطفا نظرات خود را پیرامون این مقاله آموزشی با ما درمیان بگذارید، و در انتهای همین صفحه هم می توانید سایر مقالات آموزشی در مورد تعمیرات و عیب یابی یخچال را مطالعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *