لوگوی دیجی هنگ
عیب یابی یخچال ساید ال جی

عیب یابی یخچال ساید ال جی

تعمیرات لوازم خانگی
۰۹۱۲۹۵۴۱۶۵۰☎

اگر یکی از یخچال های ساید ال جی را در منزل خود دارید احتمالا متوجه شده اید که این یخچال ها به خاطر کیفیت بالا، خیلی نیاز به تعمیرات پیدا نمی‌کنند. اما ممکن است مواردی برای آن ها پیش بیاید که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

پیشنهاد ویژه » تعمیر یخچال با قیمت مناسب و گارانتی معتبر توسط بهترین تعمیرگار یخچال در تهران

علت برفک زدن فریزر ساید بای ساید ال جی

یکی از مشکلات رایج تمام یخچال فریزرها، مشکل برفک زدن است. برفک زدن یخچال ساید ال جی می‌تواند به خاطر دلایل مختلفی باشد که در ادامه تمام آن ها را بررسی خواهیم کرد.

اما نکته ای که در مورد ریشه یابی علت برفک زدن یخچال باید بدانید این است که شکل برفک کمک زیادی به شما خواهد کرد پس وقتی برفک می‌زند حتما به شکل آن دقت داشته باشید.

اگر برفک ها حالتی مانند قندیلک داشته باشند و به صورتی باشند که گویا قطرات آب داخل فریزر یخ زده است، این موضوع کاملا طبیعی است و با باز کردن درب یخچال و تعدیل دمای داخل محفظه برطرف خواهد شد.

همچنین برفک های بسیار نرم و ریزی که روی کیسه های داخل فریزر مشاهده می‌کنید نیز عادی هستند و علت پدیدار شدن آن ها رطوبت طبیعی است.

اما در صورتی که برفک های داخل فریزر به صورت تکه تکه و بزرگ و یا سفت و بیش تر از نیم سانت و یک سانت باشند حتما باید به متخصص مراجعه نمایید. این برفک ها می‌تواند به خاطر خراب شدن برفک زدا، خراب شدن ترموستات، خراب شدن سنسور ها و یا ایراد پیدا کردن تایمر دیفراست باشد.

علت برفک زدن فریزر ساید بای ساید ال جی

علت یخ نزدن فریزر ساید ال جی

اگر این مشکل برایتان پیش آمد، یعنی متوجه شدید که مواد غذایی که داخل فریزر قرار داده اید منجمد نشده اند، اولین کاری که باید بکنید این است که برای جلوگیری از فساد، آن ها را به یک فریزر سالم منتقل کنید و سپس برای تعمیر یخچال فریزر اقدام نمایید.

علت هایی که ممکن است موجب بروز این مشکل شده باشند در زیر برای شما آمده است :

اولین علتی که باید بررسی کنید خراب شدن فن کندانسور است. این فن هوا را می‌چرخاند و تمام محفظه فریزر را به صورت همگن خنک می‌کند.

پس در صورتی که فن کندانسور دچار مشکل شود فریزر به اندازه کافی سرد نخواهد شد و موجب می‌شود مواد منجمد نشوند.

علت دوم بروز این مشکل می‌تواند فن اواپراتور باشد. علت بعدی، مشکل رله استارت است. این قطعه، وظیفه رساندن انرژی به کمپرسور را دارد.

اگر این انرژی رسانی درست انجام نشود کمپرسور کار خود را درست انجام نداده و در نتیجه مواد غذایی داخل فریزر یخ نخواهند زد.

دلیل دیگری که موجب بروز مشکل در انجماد مواد داخل فریزر می‌کند، خراب شدن ترموستات کنترل دما است.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که مشکل از ترموستات است یا نه باید درجه آن را از پایین ترین به بالاترین تغییر دهید و به صدای آن گوش دهید. در صورتی که صدای کلیک بشنوید مشکلی وجود ندارد ولی اگر چنین صدایی شنیده نشود ترموستات ایراد دارد و باید تعویض گردد.

دلیل دیگر که موجب بروز مشکل می‌شود ایراد در صفحه کنترل دماست. تعمیر برد کنترل دما کاری بسیار دشوار و حساس است که در نصف مواقع ممکن است موثر واقع نشود و نیاز به تعویض پیدا کند.

مشکل خازن ها، علت دیگری است که باعث می شود مواد غذایی داخل فریزر یخ نزند.

اگر خازن ها درست کار نکنند، انرژی به درستی به کمپرسور منتقل نمی‌شود و یخچال درست کار نخواهد کرد.

به جز مواردی که ذکر شد، خراب شدن خود کمپرسور هم موجب می‌شود مواد غذایی منجمد نشوند و یخچال درست کار نکند.

اگر ترمیستور نیز دچار مشکل شود فریزر نمی‌تواند دما را تا حد مطلوب که مواد غذایی یخ بزنند پایین بیاورد. وظیفه ترمیستور کنترل دمای فریزراست و در صورتی که خراب شود، فریزر به قدر کافی خنک نخواهد شد.

اما نادرترین علتی که ممکن است موجب شود یخچال شما سرمایش کافی نداشته باشد ( و البته پر هزینه ترین آن ها ) خراب شدن برد اصلی یخچال است که تعمیر آن نیازمند مهارت بسیار بالایی است و از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

علت یخ نزدن فریزر ساید ال جی

نصب درب یخچال ساید ال جی

نصب درب یخچال ال جی، چه به خاطر انجام تعمیرات و چه در هنگام نصب اولیه یخچال در محل جزو مواردی است که باید نکات مربوط به آن را بدانید و مراحل انجام آن را به درستی طی نمایید.

ابتدا باید درب را در حالتی بگذارید که لوله از بین لولا ها رد شود. دقت داشته باشید که پایین و بالای درب درست جا خورده باشند.

سپس لوله های زیر لولا را به هم وصل کرده و با پیچ گوشتی محکم کنید. با چند بار باز و بسته کردن درب متوجه خواهید شد که عملیات نصب در درست انجام شده است یا نه.

نصب درب یخچال ساید ال جی

خطاهای یخچال ال جی

گاهی روی صفحه نمایشگر یخچال های ال جی خطاهایی نمایش داده می‌شود که به شما در عیب یابی یخچال کمک خواهد کرد.

در ادامه ما نام ارور و نام قطعه ای که مشکل در آن موجب بروز مشکل در عملکرد یخچال شده است را ذکر کرده ایم که می‌تواند به شما در تعمیرات یخچال ال جی کمک کند.

E FF: فن فریزر

E RF: فن یخچال

E IF: فن یخساز

E CF: فن کندانسور

E CO: خطای ارتباطی نمایشگر

E OFF: مد نمایشگهای

E GF: فلومتر آب

E RS: سنسور یخچال

E R2: سنسور یخچال

E FS: سنسور فریزر

E DS: سنسور دیفراست

E HS: سنسور رطوبت

E RT: سنسور محیطی

خطاهای یخچال ال جی

ارور h در یخچال ال جی

ارور h در یخچال های ال جی به معنی بروز مشکلی در هیتر المنت آن است. برای مطمئن شدن باید مقدار مقاومت را بررسی نموده و در صورت نیاز آن ها را عوض کنید.

آلارم یخچال ال جی

در صورتی که یخچال ال جی بوق می‌زند و آلارم می‌دهد احتمالا به معنی باز ماندن درب آن است. در صورتی که درب یخچال را بسته اید ولی همچنان با آلارم یخچال ال جی مواجه هستید، چک کنید چیزی لای درب گیر نکرده باشد.

ممکن است مشکل از خراب شدن، پاره شدن یا اسیب دیدن لاستیک دور درب یخچال ال جی باشد. در این صورت برای تعویض آن باید سریعا با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید تا برای تعمیر به محل شما بیاید.

آلارم یخچال ال جی

ریست ساید ال جی

برای ریست کردن یخچال ساید ال جی بسته به مدل آن باید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

  • دکمه های Child Lock و Ice Type را به صورت همزمان و برای ۳ ثانیه فشار دهید تا ریست انجام گیرد.
  • دکمه Ice و Water را همزمان و برای ۳ ثانیه نگه دارید.
  • دکمه Alarm را برای ۳ ثانیه نگه دارید.
  • دکمه Reset را ۳ ثانیه نگه دارید.

ریست ساید ال جی

روش استفاده از یخساز ساید ال جی

برای راه اندازی یخساز ساید ال جی، باید اول از همه شیر آب را به یخچال وصل کنید. البته در صورتی که از یک نصاب یخچال برای عملیات نصب کمک گرفته باشید، این کار توسط وی انجام خواهد شد.

راه اندازی یخساز ساید ال جی با پنل هوشمندی که روی آن تعبیه شده است انجام می‌گیرد. شما ‌می‌توانید با استفاده از این پنل نوع یخی که می‌خواهید ( مثل مکعبی یا خرد شده و … ) را مشخص نمایید.

اگر بخواهید یخساز را خاموش کنید، نیز با فشردن دکمه OFF می‌توانید این کار را انجام دهید.

پیشنهاد می‌شود قبل از رفتن به مسافرت و یا وقت هایی که می‌خواهید به دلایل مختلف برای چند روز از خانه دور شوید حتما یخساز را خاموش کنید چرا که تا ۲۰ درصد در انرژی یخچال صرفه جویی خواهد شد.

روش استفاده از یخساز ساید ال جی

پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *