لوگوی دیجی هنگ
علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان

علت سرد و گرم شدن آب آبکرمکن دیواری بوتان

تعمیرات لوازم خانگی
۰۹۱۲۹۵۴۱۶۵۰☎

امروزه به دلیل پرکاربرد بودن آبگرمکن در هر یک از خانه های ایرانی کارکرد آبگرمکن بسیار حائز اهمیت می باشد. آبگرمکن خانه شما ممکن است دارای مشکلاتی از جمله سرد و گرم نشدن آب را داشته باشند.

ما در این مقاله سعی داریم علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان را برایتان به صورت کامل شرح دهیم.
علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان

به دلیل کم جا بودن و عملکرد بهتر نسبت به دیگر آبگرمکن ها آبگرمکن های دیواری بوتان محبوبیت بیشتری دارند و تمامی منازل دارای آبگرمکن دیواری بوتان هستند مشکل گرم نشدن آب ممکن است فعالیت ها و کارهای روزانه افراد خانه از جمله حمام و نظافت مختل سازد.

پیشنهاد ویژه: تعمیر آبگرمکن توسط بهترین تعمیرکار آبگرمکن در محل زندگی شما با گارانتی معتبر

قبل از شرح علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان ما اجزا و قطعات تشکیل دهنده آبگرمکن دیواری بوتان را بررسی می کنیم.

کم و زیاد شدن دمای آب آبگرمکن دیواری بوتان

کلاهک،  تعدیل مجموعه،  برد ها،  مجرای ورود آب سرد و همینطور مجرای خروج آب گرم،  کلید مبدل حرارتی و همچنین مبدل حرارتی از جمله قطعات اصلی آبگرمکن دیواری میباشند.

جمع شدن رسوبات در آب آبگرمکن دیواری بوتان

بعضی اوقات ممکن است برای شما پیش بیاید که آبگرمکن آب گرمی را برای شما تولید کند که گرمای مناسب و مورد نظر شما را نداشته و قابل استفاده نباشد گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری بوتان به عوامل مختلفی بستگی دارد.

دلایل سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان

یکی از مهمترین علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان کم بودن شعله آبگرمکن می باشد، همچنین رسوب گرفتن مبدل نیز ممکن است مشکل ساز شود شما می توانید با روش های مختلف سری دوش حمام را بررسی کرده و جرم گیری کنید چرا که این کار دمای آب را متعادل نگه میدارد و بسیار در دمای آب موثر می باشد.

در صورتی که مشکل شما مربوط به لوله کشی داخلی ساختمان باشد شما نیاز به یک فرد متخصص و ماهر برای رفع مشکلتان دارید. حتماً از دودکش های استاندارد استفاده کنید، زیرا دودکش های غیر استاندارد باعث می شوند که آب آبگرمکن گرم نشده و در نتیجه یکی از مهم ترین علت های سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری باشد.

 

علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن

از آنجا که گرم نشدن آب آبگرمکن از جمله مشکلات بسیار مهم در اکثر خانه ها است شما می توانید برای برطرف کردن مشکل سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان از راهکارهای زیر استفاده کرده و مشکل را رفع کنید.

شما می توانید با اسید شویی آبگرمکن و همین طور استفاده از جوهر نمک به تمیز کردن لوله های آب گرم و سرد آبگرمکن دیواری بوتان اقدام نمایید.

به دلیل جمع شدن رسوبات در لوله های آب سرد و گرم آبگرمکن دیواری بوتان مدام آب آبگرمکن دیواری سرد و گرم خواهد شد.
این رسوبات بیشتر در سردوش حمام جمع می‌شوند شما می توانید با رسوب زدایی به صورت ساده و به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

شمعک در آبگرمکن دیواری بوتان وسیله ای میباشد که برای گرم نگه داشتن آب استفاده می شود هنگامی که شمعک آبگرمکن دیواری بوتان مشکل پیدا کرده باشد خاموش می شود و گرمای خود را از دست میدهد شما می توانید برای حل این مشکل با تنظیم کردن پیچ شمعک اقدام نمایید.

 

دودکش مناسب آبگرمکن دیواری بوتان

همیشه هنگامی که با مشکل سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان مواجه شدید دودکش ها را بررسی کنید به صورت غیر استاندارد تولید شده باشد و همینطور در جای مناسب و درست خود نصب نشده باشد آبگرمکن گرم نخواهد شد و در این صورت باعث بروز مشکل خواهد شد.

برای دانستن علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان می توانیم اقدام به تعمیر سنسور های آبگرمکن و همینطور بررسی میزان فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری نماییم.

 

علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری بوتان

در این طور مواقع شما حتماً دریچه های خروجی آب آبگرمکن را بررسی کنید تا مطمئن بشوید که مسدود نباشند سپس مبدل حرارتی را بررسی کرده تا دچار شکستگی و یا فرورفتگی نشده باشند تا دمای آب به صورت یکسان باقی بماند.

 

دریچه احتراق در آبگرمکن دیواری بوتان

یکی از تاثیر گذارترین موارد در علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان دریچه احتراق می باشد چرا که دریچه احتراق در یکنواخت نگهداشتن آب آبگرمکن تأثیر بسیار زیادی دارد به همین دلیل وجود داشتن هرگونه رسوب در لوله های احتراق می تواند باعث بروز این مشکل شود.

دلیل سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان

اگر هیچ کدام از این روشها جواب نداد شما باید سنسورهای دمای آب در آبگرمکن را عوض کنید تا مشکل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری بوتان شما برطرف شود.

شما برای رفع مشکل سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان نیازمند دانش کافی و همینطور مهارت لازم در این زمینه هستیم همکاران ما برای راحتی بیشتر شما عزیزان و همینطور سریعتر رفع شدن مشکل شما به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما هستند.

شما تنها کافی است به یکی از شماره تماس های ما تماس گرفته و همکاران ما در سریعترین زمان پاسخگویی شما بوده و به آسانی مشکل شما را رفع خواهند کرد.

استفاده از قطعات با کیفیت هنگام تعمیر آبگرمکن و همینطور استفاده از قطعات اورجینال یکی از مزایا و ویژگیهای ما می باشد. برای راحتی بیشتر شما عزیزان تعمیرکاران ماهر آبگرمکن دیواری بوتان به منزل شما می آیند و همینطور از زمان بسیار کمی برای حل مشکلات استفاده می کنند.

پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *