لوگوی دیجی هنگ
دلیل صدا دادن ابگرمکن دیواری بوتان

علت صدای آبگرمکن دیواری بوتان

تعمیرات لوازم خانگی
۰۹۱۲۹۵۴۱۶۵۰☎

گاهی ممکن است برای شما این اتفاق افتاده باشد که آبگرمکن دیواری بوتان هنگام کار کردن صدای عجیبی را از خود بروز دهد.

سوالی که در ذهن شما ایجاد می‌شود این است که علت صدای آبگرمکن دیواری بوتان چیست ما در این مقاله سعی داریم تمامی اطلاعات لازم در رابطه با صدای آبگرمکن دیواری بوتان در اختیار شما قرار دهیم.

معمولا صدا دادن آبگرمکن دیواری بوتان دلایل متفاوتی دارد اما در وهله اول باید به این موضوع بپردازیم که دقیقا کدام قسمت از آب گرم کن صدا ایجاد می کند،  تا بتوانیم علت صدا دادن آبگرمکن دیواری بوتان را برطرف کنیم.

معمولا آبگرمکن های گازی مانند آبگرمکن های الکترونیکی ممکن است سر و صدا ایجاد کند. صداهایی از جمله صدای ضربه صدای انفجار و صدای سوت کشیدن آبگرمکن دیواری بوتان ممکن است به گوش شما برسد.

در بسیاری از آبگرمکن ها علت صدا دادن آبگرمکن رسوب های ته نشین شده در آن می باشد.

پیشنهاد ویژه: تعمیر آبگرمکن توسط بهترین تعمیرکار آبگرمکن در محل زندگی شما با گارانتی معتبر

علت صدای آبگرمکن دیواری

علت صدای انفجار آبگرمکن دیواری بوتان

علت صدای انفجار آبگرمکن دیواری بوتان دلایل متفاوتی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

خراب بودن پمپ آبگرمکن دیواری بوتان و همینطور تنظیم نبودن شیر گاز آبگرمکن دیواری بوتان و همانطور که در قسمت بالاتر گفته شد رو سود گرفتن مدار حرارتی آبگرمکن دیواری بوتان می تواند از اصلی ترین دلایل صدا دادن آبگرمکن دیواری بوتان باشد.

هنگامی که از عملکرد ترمومتر آبگرمکن خود ناراضی هستید باید در وهله اول روکش و طلق ترمومتر آبگرمکن را جدا کنید.

هنگام کم کردن فشار ممکن است متوجه شوید که صدای آبگرمکن قطع شده و هیچ تغییری در صدای آبگرمکن ایجاد نشده است پس در این صورت نتیجه میگیریم که علت صدای انفجار و ترکیدن آبگرمکن دیواری به فشار ربطی ندارد.

به همین دلیل یکی از مهمترین علت سوت کشیدن آبگرمکن دیواری بوتان می تواند این باشد که آبگرمکن شما نیاز به هواگیری داشته باشد.

علت صدای انفجار آبگرمکن دیواری بوتان

علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری بوتان

صدای تق تق آبگرمکن دیواری بوتان معمولا در تمامی آبگرمکن های دیواری دیده می شود علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری بوتان وجود هوا در مدار گرمایش و همینطور رسوب گرفتن مدار رادیاتور است.

لازم به ذکر است که علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری بوتان و علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری مدل های مختلف هنوز به طور واضح مشخص نشده است تمامی اجزای پکیج می‌توانند در تولید صدای تق تق آبگرمکن دیواری نقش داشته باشند.

علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری بوتان

علت ترکیدن آبگرمکن دیواری

علت ترکیدن آبگرمکن دیواری معمولاً دلایل متفاوتی دارد که به شرح بعضی از این دلایل در قسمت زیر می پردازیم.
رسوب گرفتن مبدل در آبگرمکن دیواری می‌تواند یکی از اساسی ترین دلایل ترکیدن آبگرمکن‌دیواری باشد.

بنابراین شما باید همیشه حواستان باشد که ماهی یکبار آبگرمکن دیواری بوتان و آبگرمکن دیواری مدل های مختلف را رسوب زدایی کنید از وقوع همچین اتفاقی جلوگیری کنید.

زیاد بودن فشار آب ورودی به آبگرمکن دیواری از جمله مهمترین دلایل ترکیدن آبگرمکن‌دیواری و سوت کشیدن آبگرمکن دیواری بوتان میباشد.

توجه داشته باشید که آب با فشار استانداردی وارد آبگرمکن شود چرا که زیاد بودن فشار آب ورودی به آبگرمکن دیواری باعث ترکیدن آبگرمکن میشود.

همین طور سرد بودن بیش از حد آب ورودی به آبگرمکن دیواری مانند زیاد بودن فشار آب ورودی به آبگرمکن دیواری میتواند باعث ترکیدن آبگرمکن دیواری شود همیشه حواستان باشد که آب ورودی به آبگرمکن دیواری بیش از اندازه سرد نباشد و یک دمای متعادل را دارا باشد.

نامناسب لوله کشی شدن ساختمانی که در آن زندگی می‌کنید نیز تاثیر بسزایی در آبگرمکن دیواری داشته و باعث ترکیدن آبگرمکن دیواری می شود.

همیشه پمپ آبگرمکن دیواری را چک کنید چرا که خراب بودن پمپ آبگرمکن دیواری باعث ترکیدن آبگرمکن و همینطور آسیب رساندن به آبگرمکن دیواری می شود.

علت ترکیدن آبگرمکن دیواری

علت سوت کشیدن آبگرمکن دیواری بوتان

هنگام بررسی علت سوت کشیدن آبگرمکن دیواری بوتان باید در ابتدا بدانیم که این صدا دقیقاً از کدام ناحیه آبگرمکن بیرون می آید.
در بعضی از آبگرمکن ها هنگامی که هوا داخل کوره وارد می‌شود آبگرمکن صدای سوت از خود می دهد.
دلایل دیگر مانند رسوب گرفتن پروانه پمپ ای باعث سوت کشیدن آبگرمکن دیواری بوتان میشود.

همینطور پمپ آبگرمکنی نیز می‌تواند باعث سوت کشیدن آبگرمکن دیواری بوتان شود زمانی که بلبرینگ آبگرمکن روغن کافی نداشته باشد آبگرمکن صدای سوت می دهد.

علت سوت کشیدن آبگرمکن دیواری بوتان

علت صدای انفجار آبگرمکن دیواری بوتان

معمولاً علت صدای انفجار آبگرمکن دیواری بوتان مسیر جریان گاز می باشد هنگام استفاده از آبگرمکن وقتی که شیر آب گرم را در ساختمان باز می‌کنید بخش تشخیص آب تعبیه شده در آبگرمکن مسیر جریان گاز را باز خواهد کرد و در همان هنگام دستور جرقه زدن به بخش فندک آبگرمکن را صادر میکند آبگرمکن به این صورت روشن شود.

معمولا صدای انفجار آبگرمکن بوتان با عدم تنظیم الکترود جرقه زن به مشعل آبگرمکن بوتان بستگی دارد که در این صورت راه حل شما تنظیم کردن الکترود ها می باشد همینطور خراب بودن شیر برقی آبگرمکن بوتان باعث انفجار و ترکیدن آبگرمکن دیواری بوتان می‌شود راه حل شما در این مورد تعویض کردن شیر برقی می باشد.

پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *