لوگوی دیجی هنگ
علت خالی شدن گاز کولرگازی | علائم کمبود گاز کولر گازی | علت بخار دادن کولرگازی و راه حل آن

علت خالی شدن گاز کولرگازی

تعمیرات لوازم خانگی
۰۹۱۲۹۵۴۱۶۵۰☎

علت خالی شدن گاز کولرگازی، یکی از سوالات متداول مصرف کنندگان هنگام خرابی کولر گازی است. در این مقاله علاوه بر توضیح علت خالی شدن گاز مبرد در کولرگازی به توضیح علائم کمبود گاز کولر گازی و علت بخار دادن کولرگازی نیز خواهیم پرداخت.

علت خالی شدن گاز کولرگازی

علت خالی شدن گاز کولر گازی هیچ چیز جز وجود نشتی نیست. حال این نشتی ممکن است به علت وجود اتصالات نادرست و یا سوارخی در مسیر لوله کشی کولر گازی باشد.

به هر حال نگران نباشید در هر ساعت از شبانه روز با این مشکل روبرو شدید می توانید برای سرویس و تعمیر کولرگازی در تهران با شماره های دیجی هنگ تماس بگیرید.

۰۹۱۲۹۵۴۱۶۵۰ – ۰۲۱۶۶۱۹۷۵۲۲

علائم کمبود گاز کولر گازی

کمبود گاز یا به عبارتی مبرد در سیستم بسته کولر گازی باعث بروز علائم زیر خواهد شد.

  • کاهش قدرت سرمایش کولر گازی
  • افزایش مصرف برق
  • یخ زدگی یونیت خارجی کولر گازی
  • صدای قلپ قلپ

کاهش قدرت سرمایشی

همانطور که می دانید، سیستم کولر گازی گرمای هوا را گرفته و به جای آن سرمای مطلوب را تولید می کند.  برای این کار هوای گرم از کمپرسور، کندانسور و کویل‌ های اواپراتو رد شده و طی فرایندی، هوای خنک در محیط دمیده می‌شود.

حال اگر با کمبود گاز مبرد و یا خالی شدن گاز کولر گازی مواجه باشیم، فرآیند خنک سازی هوا با سرعت کمتری انجام خواهد شد. البته علت کاهش سرمایش می تواند به خرابی کمپرسور هم مربوط باشد. پس بهتر است قبل از بررسی کمبود گاز در کولر گازی، تنظیمات دستگاه و همچنین کمپرسور را نیز چک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تعمیر کمپرسور کولر گازی را مطالعه کنید.

افزایش مصرف برق

همانطور که در پاراگراف قبل توضیح داده شد، گاز موجود در کولرگازی با چرخش در سیستم کولر گازی باعث سرمایش محیط می شود. حال اگر سیستم کولر گازی به هردلیلی با کمبود گاز مواجه شود می بایست برای سرمایش محیط بیشتر کار کنید و این افزایش کارکرد باعث افزایش مصرف برق نیز می شود.

یخ زدگی روی لوله

از انجا که گازد مبرد از روی کویل‌ های اواپراتور حرکت می‌کنند، اگر مقدار گاز کولر کم شود، دمای کویل ‌ها به شدت کاهش می ‌یابد و سبب می‌شود تا گاز مبرد مجدد در لوله‌های مسی جریان پیدا کند. در این حالت رطوبت روی خطوط مبرد تبدیل به یخ خواهد شد و وجود یخ در سیستم سرمایشی به معنای افت فشار مبرد است.

صدای قلپ قلپ

همانطور که گفته شد گاز کولر گازی هیچ وقت تمام یا کم نمی شود مگر اینکه نشتی در کولر گازی موجود باشد. اگر نشتی موجود در مسیر گاز از پنل خارجی تا داخلی بزرگ باشد شما صدای قلپ قلپ یا حباب خواهید شندید که باید مسر لوله کشی کولر گازی بررسی شود.

برای اطمینان از مسیر می توانید از خدمات لوله کشی کولر گازی دیجی هنگ استفاده کنید.

نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی

نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی

نحوه تشخیص کمبود گاز بسیار آسان است. برای متوجه شدن اینکه کولرگازی شما دچار کمبود گاز شده است و یا حتی گاز آن به صورت کامل تمام شده است باید عملیات زیر را انجام دهید.

والف شیر سرویس را فشار دهید. اگر گازی بیرون زد به این معنی است که سیستم شما هنوز دارای گاز و احتمالا دچار کمبود گاز شده است. اما اگر گازی بیرون نزد به معنی خالی شدن گاز کولرگازی شما است و کولرگازی شما فاقد هرنوع گازی می باشد.

شما باید قبل از هر نوع عملی برای شارژ گاز کولرگازی خود ابتدا دلیل نشتی گاز را برطرف کنید. چون در این صورت اگر شما گاز خود را شارژ کنید باز هم نشتی می کند و شما مجبور به دوباره کاری می شوید.

بعد از پیدا کردن محل نشتی و تعمیر آن شما باید کولرگازی خود را به صورت کامل وکیوم کنید در غیر این صورت کولرگازی شما به مشکل بزرگتر بر می خورد و هزینه های هنگفتی بر گردن شما می گذارد.

در این مورد می توانید مقاله هواگیری کولرگازی بدون وکیوم را مطالعه کنید.
علت خالی شدن گاز کولرگازی

قیمت شارژ گاز کولرگازی

قیمت شارژ گاز کولرگازی شما به موارد مختلفی مثل: نوع کولرگازی، فاصله یونیت خارجی تا یونیت داخلی و به عبارتی متراژ لوله کشی، میزان کاهش گاز و… بستگی دارد.

نگران نباشید، قیمت شارژ گاز در دیجی هنگ کمترین قیمت تهران است. برای اینکه از قیمت شارژ گاز کولرگازی به صورت دقیق خبردار شوید می توانید با مشاوران فعال ما تماس برقرار کنید.

علت بخار دادن کولرگازی

علت بخار دادن کولرگازی

علت بخار دادن کولر گازی هم جز عواملی است که می تواند موجب علت خالی شدن گازکولرگازی باشد.

اگر کولرگازی شما دچار مشکل بخار دادن شده است شما باید در اولین اقدام ممکن نسبت به پیدا کردن مشکل آن عمل کنید

شما می توانید برای پیدا کردن مشکل با توجه به مراحل زیر اقدام به تعمیر آن کنید

مرحله اول این است که شما باید کولرگازی خود را بلند کنید ، یعنی اینکه با استفاده از امبردست خار های زیر کولرگازی را باز کنید و کولرگاز خود را به صورت 70 درجه بلند کنید و بعد عملیات تخلیله لوله گاز را انجام دهید

روش دوم برای انجام دادن این کار این است که شما نسبت به باز کردن قاب کولرگازی اقدام کنید

توجه کنید که این عملیات باید با دقت بالایی انجام گردد به این دلیل که اگر شما در انجام این کار مشکلی داشته باشید امکان دارد که خار های کولرگازی خود را خراب کرده باشید و در این صورت صدای ناهنجاری تولید می شود و امکان دارد که کولرگازی شما دچار مشکل جدی ای شود و شما مجبور به پرداخت هزینه های کذاف برای تعمیر کولرگازی خود باشید

علائم کمبود گاز کولر گازی پنجره ای

علت باد گرم و خنک نبودن باد کولر گازی پنجره می تواند از کمبود یا خالی شدن گاز کولر گازی پنجره ای باشد. وجود ریزترین نشتی درون سیستم، سر لوله ها و درون کندانسور سبب از بین رفتن گاز و خالی شد کل گاز سیستم می گردد.

پس اگر با مشکل خنک نبودن باد کولر گازی پنجره ای روبرو هستید برای سرویس کولرگازی در تهران همین حالا با بهترین سرویس کار دیجی هنگ تماس بگیرید. ما عیب کولر گازی پنجره ای شما را مشخص کرده سپس به تعمیر کولر گازی پنجره ای می پردازیم.

سوالات متداول

چگونه بفهمیم گاز کولر گازی کم شده

با توجه به علائمی که در ابتدا توضیح داده شد.

دلیل خالی شدن گاز کولر

فقط و فقط نشتی گاز

شرکت بزرگ دیجی هنگ به عنوان تعمیرگاه مرکز تعمیر لوازم خانگی تمام خدمات سرویس، تعمیر، شارژ گاز و نصب کولرگازی در تهران را با بهترین قیمت در تهران انجام می دهد. با ما تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *