لوگوی دیجی هنگ
زریقه استفاده از ماکروفر بوش

طریقه استفاده از ماکروفر بوش

تعمیرات لوازم خانگی
۰۹۱۲۹۵۴۱۶۵۰☎

امروزه یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی ماکروفر می باشد ، معمولا افراد برای پخت غذا در سریعترین زمان و با کمترین دردسر به سمت ماکروفر روی آورده اند. به دلیل پر مشغله بودن زندگی امروزی و نداشتن وقت کافی افراد برای پخت غذا، معمولاً در لوازم خانگی از ماکروفر بوش بیشترین استفاده می شود.

مایکروفر چه زمانی ساخته شد

مخترع مایکروفردکتر اسپینر، یک روز که در حال انجام تحقیقاتی در دربارهرادارها بود که متوجه یک اتفاق عجیبی شد زمانی که داشت یک لوله خلا را آزمایش می کرد، ناگهان متوجه آب شدن شکلات های درون جیب شد. سپس تصمیم گرفت آزمایش دیگری را نیز انجام بدهند، این بار دانه های ذرت را نزدیک لوله قرار داد و متوجه شد ذرت های خشک می ترکند و تبدیل به پاپ کورن می شوند پس از آن او نتیجه گرفت که آب شدن شکلات و پخته شدن ذرت ها به دلیل قرار گرفتن در معرض مایکروویو هستند.

پیشنهاد ویژه: تعمیر ماکروفر در محل زندگی شما توسط بهترین تعمیرکار ماکروفر با قیمت مناسب

طریقه استفاده از ماکروفر بوش

قبل از استفاده و یا هنگام استفاده از مایکروفر بوش معمولا این سوال ممکن است برای شما پیش بیاید نحوه صحیح استفاده از مایکروفر بوش به چه صورت میباشد و همینطور ممکن است سوالات متداولی برای شما پیش بیاید که مثلاً قبل از روشن کردن حالت پاک کنندگی مایکروویو چه کاری را باید انجام داد و یا کد نمایش داده شده روی صفحه به چه معنا می باشد یا هنگامی که غذای شما یا نیمه پخته میشود و یا میسوزد علت دقیق این اتفاق چه میتواند باشد ؟

ما در این مقاله سعی کردیم به تمامی این سوال ها به طور کامل جواب بدهیم تا شما پس از این به راحتی از ماکروفر بوش باشه خود بهترین و صحیح ترین استفاده را داشته باشید.

معمولاً شما باید قبل از روشن کردن حالت پاک کنندگی تمامی قفسه های موجود را از فر خارج کرده و دریچه فر را نبندید چراکه هوای گرم از این دریچه ها خارج خواهند شد.
هنگامی که شما حرف E را بر روی صفحه مشاهده کردید یکی از دکمه ها را فشار داده تا از بوق زدن دستگاه جلوگیری شود این کد ارور می باشد.

چگونگی موقعیت‌یابی قرارگیری قفسه ها در ماکروفر بوش

قفسه بالایی قفسه شماره ۶ نام دارد، این قفسه بیشتر مناسب برای پخت همبرگر و استیک می باشد .معمولاً بهترین جا برای سرخ کردن اکثر گوشت ها و یا ذوب کردن پنیر و تست کردن نان ها قفسه شماره ۵ می باشد.

برای گوشت های ضخیم رفع خط گوشی های ضخیم قفسه شماره ۴ مناسب ترین جایگاه است.

اگر می‌خواهید مرغ و یا غذاهای یخ زده ای را بپزید جایگاه مناسب جایگاه ۳ می باشد.

اگر شما قصد دارید کیک و یا نان بپزید و یا همینطور حجم کمی از گوشت و مرغ را کباب کنید قفسه جایگاه ۲ قفسه مناسب برای این کار است.

راهنمای استفاده از مایکروفر بوش

در این بخش ما قصد داریم با آموزش کار با مایکروفر بوش شما عزیزان را از این سردرگمی بیرون بیاوریم.

برای استفاده از مایکروفر بوش حتما شما باید دانش کافی داشته باشید و یا دفترچه راهنمای استفاده از مایکروفر بوش را به طور کامل مطالعه کرده باشید از آنجا که ماکروفر باشه یک برند جهانی می باشد که بسیار مورد پسند ها قرار گرفته است.

قابلیت ها و ویژگی های بسیار زیادی داشته و به همین دلیل کمی ممکن است برای شما پیچیده باشد.

ما در این مقاله راهنمای فارسی ماکروفر بوش را به صورت رایگان و به زبان ساده برای شما عزیزان قرار داده ایم.
مایکروویو بوش دارای حالت های مختلف پخت می باشد که دانستن این حالت ها کمک بسیار زیادی به شما برای گرفتن نتیجه مطلوب خواهد کرد .

قسمت های مختلف پخت ماکروفر بوش عبارتند از:

حالت پختن : این حالت برای پخت و پز از المنت های بالا و پایین با خشک کردن هوای گرم استفاده می کند .

حالت پیتزا: بی حالت توسط المنت های بالا و پایین بسته وزیر مواد غذایی در ما به صورت مستقیم به ثابت کرده و در فضای داخلی ماکروفر جریان پیدا می کند.
از جمله نکات مهم در دفترچه راهنمای استفاده از مایکروفر بوش موارد زیر می باشد:

مایکروفر را هیچ وقت در نزدیک یخچال و یا ماشین لباسشویی نصب نکنید مایکروفر باید از دستگاه های دیگر به دلیل داشتن امواج مایکروویو حداقل ۴۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد همینطور مایکروفر بوش دارای قفل ایمنی می باشد.

به همین دلیل شما زمانی که درب دستگاه باز است نمی توانید از آن استفاده کنید نباید هنگامی که مایکروفر روشن است اقدام به باز‌کردن‌درب کنید. تمیز نگه داشتن ماکروفر هیچ گاه از مواد شوینده قوی استفاده نکنید و همینطور زمانی که می‌خواهید مکان را تمیز کنید باید حتماً دوشاخه آن را از پریز بیرون آورده باشید.

هرگز زمانی که غذایی در درون مایکروفر نیست را روشن نکنید و همچنین غذاهایی که دارای بسته بندی هستند را داخل مایکروفر نگذارید.
اگر شاهد خارج شدن دود سیاه از ماکروفر بوش شدید، آن را خاموش کنید و دوشاخه را نیز از پریز بیرون بکشید.
ظروفی که پلاستیکی هستند و یا به صورت یک بار مصرف هستند را هرگز در درون مایکروفر بزرگ قرار ندهید چرا که امواج مایکروویو ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف را به آسانی ذوب خواهد کرد.

نحوه کار با ماکروفر بوش

کاربردی ترین و مهم ترین نکات راهنمای فارسی ماکروفر بوش و نحوه کار با ماکروفر بوش به صورت زیر می باشد :
برای اینکه مواد غذایی شما که به صورت ضخیم و بلند هستند برای بهتر پخته شدن آن ها شما باید آن را به صورت مرتب در داخل ماکروفر چرخانید.

غذاهای خشک مانند سبزیجات را باید قبل از قرار دادن در مایکروفر مرطوب کنید چرا که اشعه مایکروفر رطوبت را تبخیر خواهد کرد.
برای سریع پخته شدن غذا شما می توانید سطح غذا را با فویل بپوشانید.

برای قرار دادن غذا در ماکروفر از روبه فلزی استفاده نکنید چرا که انواع ظروف فلزی امواج مایکروفر را عبور نداده و همچنین برای خودم تو فر نیز این ظروف مضر می باشند و در نتیجه مانع پخت مواد غذایی می شوند.

برای پخت غذا های کم حجم تر و کوچک تر بهتر است از حرارت کمتری استفاده کنید و همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که هر چه غذا کم حجم تر باشد به حرارت کمتری برای پخت نیاز خواهد داشت.

برای گریل کردن مواد غذایی مورد نظر همیشه از سه پایه استفاده کنید چرا که این عمل باعث بهتر گیری شدن مواد غذایی خواهد شد.

مواد غذایی که دارای حجم زیادی می باشند را بهتر است به قطعات کوچک تقسیم کنید چرا که این امر باعث می شود غذای مورد نظر شما سریعتر و بهتر به گفته شود.

پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *