لوگوی دیجی هنگ
آموزش تصویری سرویس پکیج بوتان

آموزش تصویری سرویس پکیج بوتان

آموزش تصویری سرویس پکیج بوتان به همراه فیلم رایگان سرویس پکیج بوتان، و مراحل انجام عملیات سرویس پکیج مواردی هستند که در این مقاله آموزشی مورد بررسی قرار می دهیم.

پس در ادامه ابن مقاله با ما همراه باشید.
تعمیرات لوازم خانگی
۰۹۱۲۹۵۴۱۶۵۰☎

آموزش تصویری سرویس پکیج بوتان به همراه مراحل انجام سرویس پکیج بوتان و فیلم آموزش نحوه سرویس کردن پکیج بوتان را در این مقاله آموزشی می توانید مشاهده نمایید.
پس در ادامه این مقاله آموزشی با ما همراه باشید تا با ترتیب مراحل سرویس کردن پکیج بوتان آشنا شوید.

آموزش تصویری سرویس پکیج بوتان به صورت یک ویدیوی آموزشی در انتهای این مقاله برای شما قرار داده شده است، اما قبل از آن بد نیست که با مراحل و چگونگی انجام سرویس کردن پکیج بوتان آشنا شوید.

همانطور که میدانید زمانی که شما یک پکیج دیواری را نصب می کنید بهتر است هر چند ماه یکبار پکیج دیواری خود را مورد بررسی قرار دهید

تا در صورتی که مشکلی در قطعات پکیج دیواری بوتان و یا دیگر مدلهای پکیج به وجود آمد سریعا متوجه شوید و آن را رفع کنید

پس در صورتی که مدت زمان زیادی می‌گذرد که از پکیج دیواری خود استفاده می‌کنید بهتر است به کمک یک متخصص و تعمیر کار پکیج، پکیج دیواری خود را به صورت کامل سرویس و عیب یابی نمایید

و یا اگر پکیج را به تازگی خریداری کرده اید باید دوره‌های زمانی خاصی را مشخص نمایید تا به صورت دوره ای اقدام به سرویس کردن پکیج نمایید.

پیشنهاد ویژه » تعمیر پکیج در تهران توسط نمایندگی اصلی تعمیرات و سرویس انواع پکیج های ایرانی و خارجی

سرویس پکیج بوتان

 

مشاهده فیلم آموزش سرویس پکیج

 

انواع سرویس پکیج

در این قسمت به صورت مختصر در مورد انواع سرویس های پکیج صحبت می کنیم و در ادامه وارد مباحث تخصصی تر مانند انجام رسوب زدایی خواهیم رفت.

رسوب زدایی : پکیج های دیواری هر چند وقت یکبار به رسوب زدایی احتیاج دارند بهتر است با استفاده از رسوب گیر های پلی فسفات و با وجود تهویه مناسب عمل رسوب زدایی انجام گیرد.

در صورتی که قصد انجام رسوب زدایی را برای پکیج دیواری خودداری برای اینکه در جریان هزینه‌های انجام این کار قرار بگیرید بهتر است مقاله هزینه رسوب زدایی پکیج را مطالعه نمایید.

انواع سرویس پکیج

کنترل فشار آب

اگر فشار آب وارد شده به دستگاه زیاد و یا کم باشد به مرور زمان ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود بنابراین کنترل شیرهای آب مهم است همچنین کنترل عملکرد دو مدار گرمایشی و بهداشتی با بررسی و دقت از روند مناسبی نام‌دار باید مطمئن شوید.

برای اینکه با نحوه کنترل فشار آب در پکیج بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که مقاله علت سرد و گرم شدن آب پکیج را مطالعه نمایید.

آزادسازی محور پمپ سیرکولاسیون

اگر این محور دچار گرفتگی شده باشد پمپاژ کردن و گردش آب با مشکل روبرو خواهد شد بنابراین بررسی و سرویس سیرکولاسیون به گردش آب گرم و سرد کمک می کند.

در ادامه مقاله آموزش تصویری سرویس پکیج بوتان به سراغ یک بخش دیگر مهم دیگر از مراحل انجام سرویس پکیج می‌رویم یعنی تنظیم کردن شیر گاز پکیج بوتان.

تنظیم شیر گاز

همانطور که گفته شد تنظیم شیر گاز یکی از مراحل بسیار مهم در زمان سرویس پکیج است چرا که اگر شیر گاز دچار نشتی باشد می تواند خطر گاز گرفتگی را برای شما به همراه داشته باشد.

بررسی این شیر و تنظیم مجدد پیچ و مهره های کاری نسبتاً تخصصی است که اگر خوب انجام نشود فشار گاز فشار اشکال می شود و بهتر از این عمل با کمک یک سرویس کار ماهر پکیج صورت گیرد.

همچنین اگر یک صافی مناسب بر روی شیر گاز قرار بگیرد مدت زمان کارکرد شیر هم بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم که جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله علت بوی گاز از پکیج را مطالعه نمایید.

تنظیم حرارت پکیج

با استفاده از کلیدهای حد تنظیم و شیر ترموستاتیک که بر روی رادیاتور شوفاژ قرار دارد و با توجه به نیاز محیط میزان حرارت را به دلخواه تنظیم کرده تا محیط به دمای مناسب رسیده و بیش از اندازه گرم یا سرد نشود.

کنترل عملکرد دودکش یا فن

در پکیج های دارای فن که بسیاری از پکیج های بوتان نیز این ویژگی را دارند عملکرد و فن را حتما باید چک کنیم اما اگر پکیج دیواری بدون فن باشد باید مسیرهای دودکش را بررسی نمایید

تا گرفتگی نداشته باشد که این عمل را می توان بسیار ساده با پرتاب یک جسم کوچک به داخل دودکش امتحان کرد و در صورت باز بودن مسیر این جسم به راحتی از دودکش عبور خواهد کرد و نباید دودکشها پیچ و خم زیادی داشته باشند و هر دودکش باید فقط مخصوص به یک دستگاه باشد.

در واقعا ویژگی‌های یک دودکش سالم درز نداشتن اتصالات و باز نمودن دریچه های اکسیژن است.

پیشنهاد ویژه » در صورت تمایل می توانید مقاله عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff را مطالعه نمایید.

هواگیری

این مرحله یکی از بخش های اعظم انجام سرویس است دارای مزایای فراوانی است و از جمله این مزیت ها می توان به این موارد اشاره کرد که بهبود راندمان گرمایشی سیستم و بلوکهای رادیاتور و همچنین کاهش خطر نشتی آب کاهش سر و صدا و آسیب‌های متحمل به دستگاه و استفاده بهینه از گاز و در نتیجه کاهش هزینه های گاز از جمله مزایای انجام هواگیری است.

هوای را بهتر است بعد از داغ شدن رادیاتور را انجام دهیم و در هنگام هواگیری باید احتیاط کرد که آب گرم شوفاژ به فردی که مشغول سرویس است آسیب نرساند.

تا به اینجا شما با مراحل انجام سرویس پکیج آشنا شدید حالا در ادامه مقاله آموزش تصویری سرویس پکیج بوتان، از داریم زمان انجام رسول زدایی را بررسی کنیم.

هواگیری پکیج بوتان

پیشنهاد ویژه » یکی از مشکلات رایج پکیج های دیواری خرابی ترموستات پکیج است، اگر با این مشکل مواجه شده اید پیشنهاد می کنیم مقاله علائم خرابی ترموستات پکیج را مطالعه نمایید.

رسوب زدایی باید در چه زمانی انجام شود

شاید تا به حال تجربه کرده باشید زمانی که مشغول دوش گرفتن هستید آب گرم حمام به یکباره سرد می شود

و بعد هم پس از گذشت مدت زمانی دوباره گرم می شود و این اتفاق چندین بار اتفاق می‌افتد در واقع این سرگرم شدن آب از نشانه‌های ایجاد و روسو در مخازن حرارتی و لوله های پکیج است و رسوب موجود در لوله ها باعث تنگ شدن مسیر آب می‌شود

و در نتیجه آب با فشار و سرعت کمتری در لوله ها جریان پیدا می‌کند و این را هم در نظر داشته باشید که آب لوله کشی شهر تهران هم متاسفانه دارای رسوبات بسیار زیادی می باشد.

به همین دلیل تا زمانی که آب به محل مصرف برسد سرد شود و روز رو به موجود در مخازن حرارتی نیز باعث ضخیم شدن دیواره های منبر می شود و باید انرژی و گرمای بیشتری مصرف شود تا آب گرم شود.

همین مسئله منجر به سوراخ شدن مخزن آب می شود.

در نتیجه قبل از مواجه شدن با همچین مشکلاتی بهتر از اقدام به انجام رسوب زدایی نمایید.

حالا در این بخش از آموزش تصویری سرویس پکیج بوتان اینکه شما فیلم آموزش مربوط به سرویس پکیج بوتان را مشاهده نمایید قصد داریم یکی از رایج ترین روش های سرویس کردن پکیج را به شما آموزش دهیم یعنی سرویس کردن یا رسوب زدایی پکیج با استفاده از پمپ

پیشنهاد ویژه » در صورتی که از پکیج های ایران رادیاتور استفاده می کنید می توانید مقاله رفع ارور پکیج ایران رادیاتور را مطالعه نمایید.

سرویس پکیج بوتان با استفاده از پمپ

این روش یکی از رایج ترین روش ها برای سرویس پکیج است که لازم نیست حتماً مبدل گرمایی را در آورده و از دستگاه جدا کنید در این روش از یک پمپ اسید شویی استفاده می‌شود

که آن را درون ظرف اسید قرار می‌دهند و خروجی آن را به یک طرف مبدل وصل کند و طرف دیگر مبدل را نیز با شلنگی به ظرف متصل می کنند

و با پمپاژ اسید داخل مبدل رسوب زدایی انجام می‌شود و با استفاده از شلنگ رسوبات خارج می‌شود و در آخر نیز با پمپاژ آب داخل مبدل آن را شستشو می دهند تا اسیدی درون دستگاه باقی نماند.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که ما چگونه میتوانیم از تشکیل این رسوبات در پکیج جلوگیری کنیم تا نیازی نباشد عملیات سرویس پکیج را انجام دهیم

همانطور که پیش از این گفتیم سختی آب و وجود املاح معدنی در آن باعث ایجاد رسوب در لوله ها و محسوب می‌شود

و با استفاده از یک دستگاه تصفیه می توانیم تا حد زیادی از بروز این رسوبات جلوگیری نماییم. هنگام راه اندازی پکیج فیلترهای تصویر را بر سر راه آب سرد ورودی نصب میکنیم تا املاح موجود در آب وارد دستگاه نشود.

همچنین می توانید از محلول های محافظ در برابر رسوبات استفاده کنید و به این ترتیب تا حد زیادی تشکیل لایه های رسوب را به تعویق بیندازید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از محلول های محافظ در برابر رسوبات می توانید همین حالا با سرویس کار پکیج تماس گرفته و مشاوره لازم را در این زمینه به صورت رایگان دریافت نمایید.

پیشنهاد ویژه » تعمیر لوازم خانگی با قیمت مناسب و گارانتی معتبر انواع لوازم برقی، گرمایشی و سرمایشی

فیلم آموزش تصویری سرویس پکیج بوتان

در این بخش میتوانید آموزش تصویری سرویس کردن پکیج بوتان را مشاهده نمایید و این فیلم آموزشی که توسط سرویس کار پکیج مجموعه دی جی هنگ ۷۲۴ تهیه شده است در این بخش به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است

سخن پایانی

مقاله آموزشی ما موارد مهم در مورد عملیات سرویس پکیج را مورد بررسی قرار دادیم، در آخر لازم است که این نکته را یادآور شویم که به دلیل وجود املاح و سختی آب مصرفی شهری به ویژه آب مصرفی شهر تهران پس از گذشت مدت زمانی در قطعات و لوله های پکیج رو تشکیل می شود

که لازم است به صورت سالیانه اقدام به رسوب زدایی و سرویس پکیج نمایید

پس در نتیجه انجام سرویس پکیج یک امر اجتناب ناپذیر است که باید حتما انجام شود، و با استفاده از روش‌های متداول مانند اسید شویی و پمپ می توان سلامت پکیج را به صورت کامل تضمین کرد.

پیشنهاد مطالعه مقالات مرتبط

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *